• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Pågångigen

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
15 September 2021
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej jag fick inledande skuldsanering den 31 augusti . Skall börja betala nu sista september . Och löneutmätningen upphörde den 1 september, min fråga får jag tillbaka löneutmätningen som togs den 25 augusti?
Eller den e körd?
Har sett att många får behålla sista lönen innan skuldsanering?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Hej jag fick inledande skuldsanering den 31 augusti . Skall börja betala nu sista september . Och löneutmätningen upphörde den 1 september, min fråga får jag tillbaka löneutmätningen som togs den 25 augusti?
Eller den e körd?
Har sett att många får behålla sista lönen innan skuldsanering?
Nej det får du inte.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Flertalet gör, men långt ifrån alla… Bank Norwegian t.ex reggar inbetalning både mot kapital och ränta.
Jag har själv fått tillbaks en ”ansenlig” summa på skatten de år jag nu haft skuldsanering.
Vet du vilka fler som gör det ? För har man en del av dom så blir det ju en del pengar ! Låg ändå på 180-200k i räntor per år :)
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Hej jag fick inledande skuldsanering den 31 augusti . Skall börja betala nu sista september . Och löneutmätningen upphörde den 1 september, min fråga får jag tillbaka löneutmätningen som togs den 25 augusti?
Eller den e körd?
Har sett att många får behålla sista lönen innan skuldsanering?
Som föregående talare skrev, så nej, det får Du inte. Din inledande skuldsanering måste ha slagit igenom innan den 25:e eller den 27:e för att Du ska få utmätningsbeloppet i retur.
Min inledande skuldsanering var daterad den 22:a mars (2019) och därmed fick jag utmätt belopp i retur.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Vet du vilka fler som gör det ? För har man en del av dom så blir det ju en del pengar ! Låg ändå på 180-200k i räntor per år :)
Flertalet:
Bank Norwegian, EnterCard (Remember), Arvato, Tryggkredit & ViaConto.

Eftersom jag hade en STOR skuld till just
Bank Norwegian med horribel ränta, så var det huvudanledningen till att jag fick pengar tillbaks på skatten… KF skickar över ca 50tkr av mina inbetalningar till just BN och på mitt årsbesked från dom, så verkar dom boka 50/50 mot kapital/ränta.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Flertalet:
Bank Norwegian, EnterCard (Remember), Arvato, Tryggkredit & ViaConto.

Eftersom jag hade en STOR skuld till just
Bank Norwegian med horribel ränta, så var det huvudanledningen till att jag fick pengar tillbaks på skatten… KF skickar över ca 50tkr av mina inbetalningar till just BN och på mitt årsbesked från dom, så verkar dom boka 50/50 mot kapital/ränta.
Ja bank Norwegian är hemska , hade över 78k i räntor från dom förra året ! Så borde ju bli en slant i såna fall tillbaka ! Har även entercard !
 

Anmärkningen

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
28 Oktober 2016
Meddelanden
424
Mottagna reaktioner
82
Poäng
247
Nej men vi kan inte ju lämna in ett högre belopp än vi får in eftersom vi då inte klarar oss under månaden.
Förstår blir svårt ja kämpar fortfarande har inte förhandlat bra lönökningar för ja orkar inte hålla på och ändra i sanering så den har inte ökat nämnvärt alls
 

Anmärkningen

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
28 Oktober 2016
Meddelanden
424
Mottagna reaktioner
82
Poäng
247
Flertalet:
Bank Norwegian, EnterCard (Remember), Arvato, Tryggkredit & ViaConto.

Eftersom jag hade en STOR skuld till just
Bank Norwegian med horribel ränta, så var det huvudanledningen till att jag fick pengar tillbaks på skatten… KF skickar över ca 50tkr av mina inbetalningar till just BN och på mitt årsbesked från dom, så verkar dom boka 50/50 mot kapital/ränta.
Jaha ska man få återbäring även när kfm betalar in på saneringen ? jag fick knappt 5tkr på skatten förra året, anmäler bolagen inte det medvetet eller ? För jag har och massvis med skulder hos bn och alla möjliga smslån ,swedbank,nordea osv låg väl runt 900tkr som mest innan saneringen slog in
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Jaha ska man få återbäring även när kfm betalar in på saneringen ? jag fick knappt 5tkr på skatten förra året, anmäler bolagen inte det medvetet eller ? För jag har och massvis med skulder hos bn och alla möjliga smslån ,swedbank,nordea osv låg väl runt 900tkr som mest innan saneringen slog in
Hur mycket har du hos Norwegian ?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp